torsdag 31 januari 2013

Raggsockor

Kommer dessa bli min akilleshäl?
Min mor har alltid sagt att sticka en häl på raggsockor det är INTE lätt. Sticka hälen så att den både blir snygg och hållbar är nästintill en omöjlighet för alla andra utom möjligtvis just min mor. 
Nåväl jag ger mig inte så lätt. Med hjälp av en bra beskrivning, råd från mina duktiga stick-kompisar och en gnutta finsk sisu, skall jag nog reda ut detta. Men först skall jag bli färdig med skaftet.
Hittade en trevlig beskrivning på www.ullaneule.net . De har massor med roliga stickbeskrivningar.
Garnet som jag använder är NOVITA´s Seitsemän veljestä /Raita.
Köpte den när jag var i Salla i början på december.


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin blogg, Sirpa!! Jag tycker det är roligt med hälar, tycker att skaften är dryga ibland. Får du problem har du ju som sagt många som kan hjälpa till! Kram Carina K (fr Borgänget)