måndag 4 november 2013

Storstadshelg

I helgen har jag varit på besök i den kungliga huvudstaden Stockholm. jag har sett Carmina Burana på Folkoperan. En fantastisk berättelse om hur ont det gör att leva - om livets flyktighet.

På vägen upp stickade jag färdigt mössan till Noomi ( fin, fin whippet-tjej som tillsammans med sin matte delar lägenhet med min systerdotter).
Sötnos i väntan på vinter
Alldeles straxt är det dags att ta på sig dansskorna och fortsätta nöta in ocho para adelante och ocho para atrãs (framlänges och baklänges ocho). maken och jaag har börjat dansa argentinsk tango och trots att det är rätt så komplicerad så tycker vi båda att det är spännande och roligt.

Efter dansen hinner jag nog en sväng till stickcafét och träffa tjejerna. alltid roligt att kolla in vad de andra stickar. Jag fortsätter sticka på benvärmarna.

Tjohej