söndag 22 september 2013

Äntligen höst

Det är ändå rätt mysigt med gråkalla höstdagar när man kan tända eld i brasan, stoppa fötterna i mjuka, tjocka raggsockor, krypa upp i soffan och sticka.
Idag har varit en sådan dag. Jag fortsätter att sticka på min gigantiska poncho. Jag började med att lägga upp 464 maskor! Efter sex nystan och ett stort antal timmar senare  hade jag stickat ca 15cm. Det börjar kännas att detta kommer att ta en evighet att få klart. Jag vill ju så gärna kunna använda den nu under hösten. Det gäller att härda ut och sticka på.
Lyckligt ovetande om hur mycket arbete som väntar


Som sagt: sex nystan senare..... fortfarande långt över 350 maskor kvar på rundstickan.

Jag kopplar av emellanåt genom att sticka på min Hitchhiker. Sjalen kommer att bli mjuk som en dröm. Garnet från Louisa Harding är otroligt härligt att sticka och som sagt det färdiga plagget blir len som en barnrumpa.
Hittchhiker

Förra veckan fick jag färdigt ett av mina UFO:n och det blev lite garn kvar så jag kan nog använda resten av garnet till ett par pulsvärmare.
Tubhalsduk färdig att maskas av.
Ha en skön avslut på helgen och njut av hösten.

Inga kommentarer: