torsdag 4 juli 2013

Det kom ett litet paket

Jag fick en liten försändelse från Finland. Tack Miia för leveransen. Paketet innehöll Novitas Garn Koivu samt PuroBatik. 
Trevligt med garnpaket

Om ni åker till Helsingfors besök detta delikatessbutik.
Lanka Deli, Helsinki
Koivu betyder björk och det gröna garnet har färgen av sirlig vårgrönska. Det blir ett par raggisar av det garnet.  
Av Puro stickar jag en liten kofta till en tjej på 6månader.
Kofta under tillverkning

Det är inte så arbetsamt att sitta ute på verandan och sticka. Luften är precis lagom varm. 
Jag stickade färdigt toppen. Till det använde jag Järbos Elise. Just nu känns det att det är bäst att koncentrera sig på sjalar, pulsvärmare, sockor och ponchos. Jag blir aldrig riktigt nöjd med de plagg jag stickar.
Sommartopp bortskänkes
Idag längtade jag pyttelite efter hösten och tjocka stickade sjalar runt frusna axlar, men först ska vi ha sol, värme och semester.

Inga kommentarer: