söndag 10 mars 2013

Sockor och annat

Igår färdigställde jag presenten till Monica. Slog in pulsvärmarna och dekorerade korgen

Snart färdig med första paret sockor. Jag är jättenöjd med resultatet. Det här med att sticka sockor kan bli beroendeframkallande. Jag köpte nytt garn igår och har redan påbörjat nytt par. De får tjäna som avbrott i den sega sjaltillverkningen.

Nu när jag har bevisat för mig själv att jag kan sticka den beryktade hälen så kanske jag en vacker dag får axla mammas roll som släktens strumpstickerska. Lyckligtvis är mamma "still going strong" så jag hinner få mer vana.
Födelsedagspresenten

Om en kort stund är de färdiga.
Dessa får hålla mina fötter varma när jag i vår drar på mig gummistövlarna.  Förhoppningsvis kommer våren snart så jag kan påta i min lilla trädgård.

Nästa par sockor under produktion. Tunnt garn, tunna stickor.



Inga kommentarer: